check
העסקת מרצים אורחים | אגף משאבי אנוש

העסקת מרצים אורחים

 

מורים אורחים - מורים או חוקרים, על פי רוב מחו"ל, המוזמנים ללמד באוניברסיטה לתקופה מוגבלת, בין אם בשכר ובין אם לא. למורים המגיעים ממוסד אקדמי מוכר ובעל רמה אקדמית גבוהה יינתן מעמד בהתאם לדרגתם במוסד האם. ניתן להזמין חוקרים אחרים במעמד של מדען או חוקר אורח.

מורים מן החוץ: מומחים מקצועיים המועסקים ע"י האוניברסיטה כדי ללמד את תחום התמחותם. המינוי במשרה חלקית, בד"כ בהיקף שאינו עולה על ארבע יחידות לימוד המינוי ניתן לחידוש. במסלול מורים מן החוץ -  4 דרגות הנקבעות על בסיס השכלתו של המורה ומעמדו המקצועי מחוץ לאוניברסיטה. ניתן למנות מורים מן החוץ גם בעלי מינוי במשרה מלאה במוסד אחר להשכלה גבוהה בארץ המלמדים באוניברסיטה העברית וכן עובדי האוניברסיטה העברית המועסקים ב"עבודה נוספת בתוך האוניברסיטה" מחוץ ליחידתם, בהתאם לכללים.

אסיסטנטים ומדריכים הם תלמידי המחקר של האוניברסיטה אשר מועסקים במהלך לימודיהם לתואר דוקטור, בתפקידי הוראה, עזרה בהוראה ובמחקר.

מסלול הוראה (מורי מיומנויות) מיועד להעסקת מורים במכינה הקדם אקדמית ובבית הספר לתלמידים מחו"ל וכן בסדנאות, מקצועות עזר בשטחי מיומנות מקצועית, בהדרכה טיוטוריאלית ואישית ועוד. ההעסקה היא במשרה מלאה או חלקית ולא מוענקת קביעות במסלול זה. עוזרי הוראה ומחקר: מינויים של תלמידי מוסמך באוניברסיטה המועסקים במהלך לימודיהם לתואר

להמשך פרטים נוספים, יש להיכנס למצגת נהלים וכללים >מורים מן החוץ> עמ' 48